Forumul Orașelor Verzi pe post de Cerbul de Aur? Unde e „ combinația” de partid?

M-am săturat să tot halesc elucubrații haștagiste. Și tot asta ni se servește. Cu „ varză murată”.

Săptămâna trecută a avut loc ședință de Consiliu Local, iar USRPLUS a propus ( ca să nu spun îndesat pe gâtul consilierilor locali ), bugetul pentru organizarea Forumului Orașelor Verzi.

Bugetul total estimat pentru organizarea evenimentului este de 665.000 lei, și banii vor fi sparți pe „corturi, mochetă, mese, scaune, logistică” – 130.000 lei, dar și pentru „ecran, sonorizare, scenotehnica, transmisiune live, camere, operatori” – 130.000 lei.

( Citește și – Măcar avem o minte limpede în administrația orașului – )

Nico C. Cârjan aka. „ varză murată”, consiliera primarului Coliban a fost scoasă la tablă ca să explice cum coordonează evenimentul, și deși a fost întrebată cum a selectat ofertele, aceasta n-a răspuns. Ca orice haștagist care se respectă, ea nu dă răspunsuri, ea vine direct cu soluția. Că doar „ ne-am luat primăria înapoi”!

Nico C. Cârjan, cităm „Conferința presupune cele mai mari cheltuieli, din cauza faptului că suntem în pandemie și a trebuit să stabilim un loc sigur pentru acest eveniment. De aceea am ales să îl facem în aer liber. În condiții normale, se putea organiza în alt spațiu. Ce vedeți în buget, acei 130.000 de lei – care se duc pe cortul mare, ce va fi închiriat – precum și ceilalți 130.000 lei, care se duc pe sonorizare, monitoare sunt folosiți pentru conferință. O altă categorie de cheltuieli este cea pentru masa, cazarea speaker-ilor. Nu le plătim prestația, dar cel puțin acomodarea ( cazarea – nota redacției ) în oraș trebuie să o suportăm”.

Și în ceea ce privește cheltuielile de publicitate, aceasta a declarat că, cităm  Acestea reies din faptul că în perioada respectivă se vor derula peste 40 de activități pentru publicul larg. Aceste activități sunt organizate cu sprijinul ONG-urilor și a partenerilor comerciali. Practic, Primăria nu investește nici un leu pentru aceste evenimente, de la proiecții de film, concerte, școală de mers pe bicicletă, ateliere pentru cei mici. Primăria asigură cheltuieli indirecte, în sensul că punem la dispoziție spațiul public, îi ajutăm să se racordeze la rețeaua electrică, le dăm permise de liberă trecere. Bineînțeles, ne interesează să marcăm faptul că aceste evenimente sunt parte din Forumul Orașelor Verzi. De aceea ne costă mult să producem steaguri, stikere și alte materiale promoționale. Un buget de 120.000 de euro este o sumă infimă pentru vizibilitatea pe care o obținem prin organizarea acestui eveniment”.

( Citește și – Flavia o arde din nou patetic în scris – )

Eu am rămas nelămurit în două privințe. Hai maxim trei.

Prima – la ce mama zmeului ne trebuie nouă la Brașov acest forum? Din nou blocăm orașul ca pe vremea de tristă amintire când nu era weekend fără paralizarea Centrului Vechi cu lălăială și antren? Răspunsul ar fi „ uite de aia, de trotinetiști, tefeliști, haștagiști ce suntem și ciocul mic că suntem călare pe putere și bugete”.

A doua – cum de au nimerit-o așa de bine pe bugete având în vedere faptul că achizițiile publice care nu depășesc 132560 ron fără TVA se pot face fără oferte și organizare de licitații. Ori, după cum sunt împărțite cheltuielile, nici una nu trece de 130000 ron fără TVA. Mie îmi miroase a combinație de partid. USRPLUS mai are datorii din campanie și înțelege probabil să le achite din bani publici. Ia să vedem lista defalcată a cheltuielilor

Corturi, mochetă, mese, scaune, logistica – 130.000 lei

Ecran, sonorizare, scenothenica, transmisiune live, camere, operatori – 130.000 lei

Traduceri, interpretariat – 30.000 lei

Prânzuri și pauze de cafea (250 participanți) – 50.000 lei

Kit de participare (plasa textil, recipient apa,  cafea, pix, block notes, lenyard) – 25.000 lei

Transport intern si internațional speakeri & traineri – 25.000 lei

Cazare (mic dejun inclus) speakeri – 25.000 lei

Led screen Piata Sf Ioan (transmisiune conferința pentru publicul larg) – 30.000 lei

Protocol organizare (invitați, presa, voluntari, echipa organizare) – 20.000 lei

Printuri (broșura conferința, mape, ecusoane, abțibilduri, tricouri, măști, etc), producție publicitate outdoor (afișe stații RATBV, signalistică eveniment-steaguri, baloane, roll-up spiders, direcționale, etc) – 75.000 lei

Website, video & foto: promo, after movie, fotografii eveniment – 10.000 lei

Înregistrare marcă – 5.000 lei.

A naibii, nu trece nimic de 132560 ron fără TVA.

 

A treia – nu-i așa că că FOV-ul ăsta e pe post de Cerbul de Aur?

 

Dan VÂJU

#InformatiaBrasovului

informatiabrasovului.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *