Fake news de succes marca USR sau cum foamea de imagine naște brazi premiați

Îmi imaginez cum se tăvăleau pe jos de bucurie prin sediile USR-ului, membrii care se ocupă de imaginea făcută praf a partidului, când au văzut cum se strâng „ like-urile” la postarea potrivit căreia Brașovul a fost inclus în topul orașelor europene cu cei mai frumoși brazi de Crăciun din 2021. Cumulul de „ like-uri” aprindea speranța unui nou început de captare în sens pozitiv a atenției publicului. Brusc USR-ul repurta o nouă și măreață victorie ( a câta oare ? ) cu care se poate prezenta în spațiul virtual, trâmbițând ca să audă tot norodul că bradul de la Brașov este BRADUS MAXIMUS la nivel de Europa.

Numai că….

Făcându-se de toată bafta posibilă și imposibilă, neverificând informațiile, Coliban, partidul și departamentul de relații cu presa a Primăriei Brașov, au dat share, fudulindu-se cu brazii lui George Scripcaru. Din 2015 și 2018.

Adică, pe lângă faptul că s-au bucurat degeaba, au mai și rostogolit un fake news cât bradul de Crăciun din Piața Sfatului.

Ia să vedem ce scrie brasovmetroplitan.ro ( link articol – https://bit.ly/3ou5rtq ), despre această tărășenie. Păi scrie, cităm, că „ … am verificat şi noi informaţia, dat fiind că ea a apărut la foarte puţin timp de la momentul aprinderii iluminatului festiv şi s-a propagat rapid pe canale de partid, de instituţie şi de media, exact în acelaşi format.

Şi nu doar că bradul din Topul realizat de Best European Destination nu e cel din poză! Însă conform schimbului de mail-uri pe care l-am avut cu reprezentanţii acestei platforme, Municipalitatea nici nu a răspuns mail-urilor primite de la Best European Destinations și nici nu a furnizat vreo fotografie a bradului din 2021.

Când a apărut știrea inițial, bradul din clasamentul de pe European Best Destinations nu era cel din 2021, ci unul din 2015, în care centrul Braşovului era recent nins, iar iluminatul festiv avea cu totul alt concept ( foto atașat )”.

Cum? Stai așa că usereii s-au cufurit pe ei de bucurie degeaba dând proteală la popor?

Dar asta nu e tot. Conform brasovmetropolitan.ro, cităm „ Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov a declarat că nu cunoaşte situaţia acestui „fake-news” ca la carte şi că a preluat doar link-ul publicat de Ziarul Finacniar, după ce ştirea despre bradul de Crăciun al Braşovului apreciat în acest an de Best European Destination „a umplut presa locală şi naţională”.

Totuşi, Toarcea era la curent cu faptul că pe site-ul care a făcut topul figurează o fotografie din 2018 a iluminatului de sărbătoare din Braşov.”

Păi ce făcură-ți oameni buni, ați halit-o așa, ca pelicanii, și ați deschis gușa să mai prostiți și poporul de pe Facebook? Așa ceva…așa ceva…nici măcar de un brad european premiat nu se lipește USR-ul și Coliban.

Oare bradul ăsta din Piața Unirii din Brașov, pe ce loc e în topul european? Întreb pentru un prieten de la primărie. Pentru că, știți ce, pe amărâtul ăsta de brad din Piața Unirii l-aș promova din tot sufletul.

Vai, vai, poveste din orașul de poveste!

 

Dan VÂJU

#InformatiaBrasovului

informatiabrasovului.ro

 

One thought on “Fake news de succes marca USR sau cum foamea de imagine naște brazi premiați

Leave a Reply

Your email address will not be published.