Allen Coliban ( USR) – „ 28% dintre mașinile parcate în centru nu au numere de BV”

Au venit rezultatele studiului comandat de Coliban la combinație prin Agenția Metropolitană, ca să nu ceară bani de la Consiliul Local Brașov.

Hai să vedem de la ce date plecăm, pentru a rezolva problema parcărilor în Brașov.

  • 95.000 de mașini în Municipiul Brașov
  • 80.697 de locuri de parcare disponibile în total în Brașov;
  • 600.000 de turiști / an la Brașov;
  • 28% dintre mașinile parcate în centru nu au numere de BV;
  • 16.000 de opritoare galbene blochează parcările rezidențiale nefolosite în timpul zilei;
  • 1 din 3 gospodării din oraș dețin două sau mai multe mașini.

Așa. Și? Ceea ce simțeam pe propria piele, faptul că Municipalitatea este atât de „ prietenoasă” cu șoferii încât i-a transformat în „ dușmanii poporului”, acum poate fi măsurat exact în cifre.

Propunerile studiului sunt clare, și erau clare cu mult înainte de a fi comandat studiul. E nevoie de parcări multietajate în mai multe puncte din oraș. Dar mai ales în Centrul Vechi.

Pentru că varianta cu hipsterească „ arde-i la buzunare” pe șoferi și mersul pe jos sau cu autobuzul, nu dau roade. Municipalitatea trebuie să bage adânc mâna în buzunare și să se apuce să facă locuri de parcare. Civilizat, european. Oricât ne-am învârti pe după cireș, acum datele sunt negru pe alb. Și arată amploarea dezastrului care nu ocolește efectiv nici un cartier din Brașov.

Și am senzația că în curând o să ajungem să ne dăm în cap pentru un loc de parcare.

Mai întâi e nevoie să pui la dispoziție spre utilizare locurile de parcare, după care să ajungi la metode punitive.

Orașul se sufocă de mașini? Aproape se sufocă. Avem soluții de mobilitate urbană. Avem, și pot fi implementate astfel încât să mulțumească pe toată lumea. Poate fi un WIN-WIN.

Totuși, rămân în urma studiului apar niște întrebări.

Putea studiul să fie făcut de departamentul de specialitate al Primăriei Brașov?

Putea.

Era nevoie să comande Coliban studiul respectiv prin scărpinat cu piciorul drept la urechea stângă, ca să nu-l treacă prin Consiliul Local?

Nu. Dar „ da” din punctul lui de vedere.

Vine studiul cu soluții pentru a asigura în viitor locuri de parcare?

Nu alte soluții decât cele de până acum.

Și întrebarea finală. Va face Coliban ceva în sens pozitiv cu acest studiu?

În principiu nu am așteptări foarte mari de la el. Va utiliza studiul pentru a-și prolifera propriile idei în ceea ce înseamnă restricționarea circulației cu autoturismele, și apologia trotinetei, bicicletei și autobuzului. Și pentru a spune că nu se pot face locuri de parcare, că sunt costisitoare și ar fi o investiție care nu va fi niciodată profitabilă. Va juca cartea mediului, a aerului curat. Repet, nu am așteptări, omul are niște idei fixe și este incapabil să audă alte păreri.

Anyway, publicul este invitat la o consultare publică pe tema “Parcările din Brașov, încotro?”, marți 29 martie 2022 la ora 18. Înscrieri aici – https://www.brasovcity.ro/ro/inscriere_dezbatere_publica/29

Studiul despre parcări îl aveți aici – https://www.transportmetropolitanbrasov.ro/…/Studiu…

 

Dan VÂJU

#InformatiaBrasovului

informatiabrasovului.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *