Lucian Pătrașcu ( PSD) – „ Ar trebui ca pensionarii din Brașov să beneficieze de gratuitate pe mijloacele de transport în comun”

Despre RAT Brașov vor mai curge multe râuri de „ cerneală”. Pentru că avem două chestiuni care ne dau dureri de cap în legătură cu transportul în comun. Prima chestiune e legată de management. Atât al administrației publice, care la umbra USR-ului este praf/zob, și care se reflectă asupra RAT Brașov, cât și a regiei de transport propriu-zise. Zici că n-au nicio legătură cu realitatea. Ba sunt prea multe autobuze, ba sunt prea puține. Ba unele linii sunt aglomerate, ba unele n-au călători. Toate acestea se pot rezolva dacă ai bunăvoință și Excel pe calculator, dacă n-ai un software mai bun care să-ți facă singur treaba. Alandala poate să o facă orice impostor care mai e plătit și de la buget. Colectezi date și le bagi într-un Excel, apoi faci „ Pivot” și îți dai seama câți călători ai, pe ce linii, la ce ore, consum, timpi de așteptare. Comportamentul uman e previzibil. Numai la noi în România, și în mod particular la Brașov e o situație de leșin instituțional pe partea asta. Mai nou primăria a demarat o licitație pentru implementarea unor senzori care să centralizeze și să faciliteze eficientizarea transportului în comun, dar pentru faptul că Brașovul e Stan Pățitul în chestiuni de genul ăsta, mă îndoiesc că vom avea o soluție viabilă și fiabilă pe acest domeniu.

A doua chestiune e care ne dă dureri de cap, și care, personal, pe mine m-a pus pe gânduri, în legătură cu transportul în comun este aceea că la Cluj au demarat procedurile de licitație pentru construirea unui metrou. Cu bani de la PNRR. Metrou, oameni buni. Investiție de mai mult de un miliard de euro. Păi ce are Clujul și n-are Brașovul. Răspunsul e simplu. Voință politică. După Scripcaru care făcea minimul necesar pentru ca orașul să fie echilibrat și să aibă o aromă de dezvoltare, a venit Coliban care face praf totul, de am senzația că fiecare zi pentru el în primărie este prima zi ca primar. Și mai are și o echipă de fotbal de consilieri după el.

Subiectul RAT Brașov a fost „ atacat” săptămâna aceasta și de către subprefectul Lucian Pătrașcu ( PSD ). El dă exemplul Sibiului care are disponibil pentru locuitori lui un abonament de o zi la prețul de 5 ron. Mie mi se pare o idee bună. Deși n-am acces la datele și rațiunile pe care managementul RAT Brașov care stau la baza actualelor prețuri la transportul în comun.

Mai jos e comunicatul de presă a lui Lucian Pătrașcu ( PSD )

Legitimație de zi care să coste 5 lei și gratuitate pentru pensionari pe mijloacele de transport în comun

Brașovul se confruntă de câțiva ani cu un grad ridicat de poluare, fiind în top trei pe țară la acest capitol. În acest context, conducerea administrației locale ar trebui să caute cele mai bune soluții pentru reducerea poluării. Din păcate,în ultimul an, la nivel local nu s-a întâmplat mai nimic. Printre măsurile care au dat randament în alte orașe din Europa și din lume s-a numărat și achiziționarea autobuzelor electrice și a troleibuzelor, lucru care s-a întâmplat și la Brașov, în urmă cu doi ani. Numai că, nu este destul să cumperi autobuze electrice dacă nu îi și încurajezi/stimulezi pe brașoveni să folosească aceste mijloace de transport în comun și să lase autoturismele acasă.

Așa cum am transmis și în alte comunicate de presă, consider că este necesară luarea unor decizii la nivel administrativ cât mai repede, care să stimuleze folosirea mijloacelor de transport în comun.Una din măsuri ar putea fi emiterea unor legitimatii de ZI care să coste 5 lei. Cu această legitimație, brașovenii să poată călători pe toate liniile, inclusiv pe linia care face legătura cu Poiana Brașov. De asemenea, ar trebui ca pensionarii din Brașov să beneficieze de gratuitate pe mijloacele de transport în comun.Să arătăm puțin respect pentru cei care au construit acest oraș.Și așa cei mai mulți au pensii mici, iar banii abia le ajung de mâncare și medicamente.Nu ar fi Brașovul singurul oraș care oferă aceste facilități, altele din România au implementat de mult timp proiecte de genul. Este și cazul orașului Sibiu. De ce nu ar putea face acest lucru și Brașovul?

Cred că este timpul să încurajăm folosirea transportului în comun prin măsuri concrete, nu prin vorbe și discuții la cafele.”

 

Dan VÂJU

#InformatiaBrasovului

informatiabrasovului.ro

Foto – Realitatea de Brașov

Leave a Reply

Your email address will not be published.