Deziderat USR-ist / Brașovul biciclist

Coliban, ambetat bine de marota poluării și de „ dragostea” pentru bicicletă, a făcut ce a făcut și a scos din mânecă „ Masterplanul velo pentru municipiul Brașov”, plan pe care municipalitatea a mai scos din buzunar vreo 20 de mii de euro. Pe la „ gaura” de ventilație a buzunarului bugetar întruchipată de Agenția Metropolitană.

Drept urmare, brașovenii sunt invitați astăzi, 5 aprilie 2022 de la ora 17 la dezbateri pe tema mobilității pe bicicletă ( link – Consultări publice Primăria Municipiului Brașov )

Hai să vedem ce delirează domn primar în legătură cu demersul lui de a ne băga pe gât transportul alternativ. Cităm „ Avem nevoie de acest masterplan pentru a prioritiza investițiile în piste de biciclete, în trasee de bicicleta, în sisteme de bike sharing, în tot ceea ce înseamnă o infrastructură disponibilă pentru brașoveni în sensul transportului public, astfel încât să folosim bicicleta pentru deplasările în oraș în fiecare zi. Un obiectiv al acestui demers este de a oferi brașovenilor infrastructura pe care să poată să folosească bicicleta în siguranță, aflată la mai puțin de 250 de metri de locuință. Iar cifrele arată că deplasările medii ale brașovenilor sunt sub 5 km, deci pretabile pentru folosirea bicicletei în oraș. ”

Coliban visează umed din mersul bicicletei la amenajarea, în primă instanță a trei trasee. Poienelor – Camera de Comerț, Molidului – Poienelor și Calea Verde – rețea de piste de bicicletă ce vor uni centrul orașului, Aula Universității Transilvania, gara, autogara, zonele comerciale și de business și zonele din apropierea ariilor rezidențiale.

Tot Coliban, „ șefu’ la biciclete” mai visează ca în 2026, adică la doi ani după ce își va termina mandatul, asta dacă nu cumva până atunci se izbește de un referendum sau nu își dă frumușel demisia, brașovenii să aibă maxim 250 de metri de la locuință sau locul de muncă până la cea mai apropiată pistă pentru biciclete. Și din 2030 distanța să fie de 175 de metri.

Să concluzionăm, pentru că am senzația că ne-o iau timpurile înainte și noi ne uităm ca proștii în gura lui Coliban.

Primul aspect. Iarna. La Brașov e iarnă. Și bicicleta, în sensul larg al utilizării ei presupune o condiție ce ține de temperatura mediului ambiant. Asta înseamnă că dacă vrei să te duci de exemplu la muncă cu bicicleta în luna ianuarie, trebuie să pui pe tine cam toate hainele care le ai prin casă. Ori, să blochezi o bandă de circulație și să o dedici pentru biciclete deși pare o mare tâmpenie, nu ar fi dacă am avea temperaturi constante tot anul. Cum este de exemplu vremea în Olanda. Acolo poți să pedalezi tot anul. Sau nordul Germaniei.

Sau lași bicicleta acasă și te urci în autobuz.

Al doilea aspect al problemei este următorul. Ideile bruxellese, hipsterești, în ceea ce privesc problemele de mediu au prins foarte bine la progresiștii USR-iști. Atât de bine, încât încearcă să ne facă bine cu forța. Primul pas, ideea că aerul în Brașov e poluat, traficul auto e de vină, și ca atare toți vom face cancer la plămâni și vom muri cu zile. La care adaug și povestea cu Brașovul poluat care va intra în infringement în fața UE din cauza asta. Al doilea pas, ideea că trebuie să renunțăm la traficul auto, și să mergem pe jos, cu bicicleta și cu autobuzul. Ca niște hipsterași moderni. Pentru că e trendy și avem nevoie de aer curat! Al treilea pas, dispar locuri de parcare și dispar benzi de circulație. Ca să întărească psihoza livrată locuitorilor care merg cu mașinile. Psihoză că vor veni acasă sau se vor duce la muncă și nu vor găsi loc de parcare. Psihoză ce poate fi vindecată din mersul bicicletei și al autobuzului.

Coliban ne bagă pumnul pe gât. Pur și simplu asta face. Adică ne face un bine, social vorbind, cu forța. Fără mustrări de conștiință. Și am un singur exemplu, crucial pentru a defini acest mandat trist pentru Brașov. Banda de circulație blocată cu ocazia Forumului Orașelor Verzi. Nici măcar în cwr nu l-a durut faptul că șoferii și călătorii din autobuze au pierdut ore întregi în trafic. Nici măcar în cwr nu l-a durut de faptul că pur și simplu a izolat cartierul Schei de restul orașului. Nici măcar în cwr nu l-a durut că stăteau ambulanțele cu urgențe neurologice în traficul blocat. Singura remarcă, și asta venită pe surse, a fost că se vor obișnui cu aglomerația și mâine vor lăsa mașinile acasă. Lucru care nu s-a întâmplat.

Cu ocazia Forumului Orașelor Verzi, Allen Coliban a discriminat voit și fără urmă de regret mii de persoane a căror singură vină a fost că doreau să se deplaseze cu mașina personală prin Centrul Vechi și Schei.

Că individul este un impostor, nu mai încape îndoială. Asta este el, un impostor demonstrat care a profitat de buna-credință a locuitorilor din Brașov, obținând o funcție publică. Căreia din păcate pentru noi, nu îi face față. Dar când impostura prinde și accente de despotism, situația devine gravă.

Sunt curios câte persoane vor participa la dezbaterile de astăzi. Și câți dintre ei sunt bicicliști din aripa ultrașilor bicicliști, a căror singur scop în viață este să vadă șoferi chinuiți. Mai mult decât oricum sunt.

 

Dan VÂJU

#InformatiaBrasovului

informatiabrasovului.ro

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.