Cine poate rezolva debandada din vămile României? E nevoie de crearea altor structuri de control? Este așteptată implicare directă a Guvernului României

Este necesară constituirea unei noi entități pentru controlul traficului de mărfuri din Vămi? Va opri această entitate traficul de substanțe stupefiante și mărfuri supuse embargoului? Polițistul vânzător de droguri, livra clienților „marfa” direct din portbagajul autospecialei de Poliție. Va reuși să impună taxarea bunurilor destinate pieței din România? De ce a fost concediat șeful Corpului de Control al prim-ministrului? La Galați, de curând a fost nuntă cu „dar” și recrutări ?

Citiți și vă minunați!

Ni se tot cere să fim mai conciși și mai expliciți în dezvăluiri. Dacă am face asta, am fi noi cei care ar lua locul anumitor instituții ale statului. Plătite gras cu salarii de nababi și pensii speciale, hrănite, școlite și îmbrăcate de noi. Cu scopul de a ne apăra. Pe noi, ca cetățeni și țara asta amărâtă, înghiontită și călcată în picioare cam toată istoria ei.

Ni se cer soluții la problemele devoalate și puse pe tarabă la îndemâna cititorilor. Și răspundem că nu este datoria noastră să găsim soluții. E datoria politicului și a instituțiilor din România. Noi ne facem datoria de buni români și buni europeni, cetățeni orientați spre justiție socială și echitate socială, și arătăm cât de nefericită este atitudinea sistemului în ceea ce ne privește. Și cât de slabe sunt măsurile pe care cei din sistem le iau pentru a asigura un climat social și economic normal.

     Am ajuns să cerem NORMALITATE, nimic mai mult! A devenit anormal să cerem NORMALITATE?

Dar încercăm să le oferim o rezolvare autorităților în ceea ce privește traficul efectiv nesimțit din vămile noastre. Ce ar fi dacă ar s-ar crea o entitate nouă, diferită de cele existente, care să ia la puricat fiecare companie care operează în porturile românești de la Marea Neagră și din vămile terestre? Așa, pe structură militară. Cu implicarea SRI, DIICOT, DNA, BCCO, DGIA, SIE.  Sau implicarea directă a Guvernului României! Care să solicite fiecărui operator cod Ncage și certificat de securitate industrială. Așa cum prevede legea! Cităm – Prezentele standarde instituie sistemul național de protecție a informațiilor clasificate, în concordanță cu interesul național, cu criteriile și recomandările NATO și sunt obligatorii pentru toate persoanele juridice sau fizice care gestionează astfel de informații.”  Nu trebuie să căutați adânc în legislație pentru că vă dăm aici Hotărârea de Guvern – 585/2002. Dacă instituțiile existente habar nu au sau nu vor să facă ordine, atunci, printr-un ordin de ministru sau CSAT se poate crea această nouă entitate.

   Sau ar mai fi soluția militarizării tuturor vămilor din România. Nu pot civilii pe motiv de …orice motiv, vine armata. Că în armată ordinul nu se discută, se execută. Și pedepsele pentru infracțiuni lumești, pentru militari sunt mai mari. Mult mai mari.

            Avem soluții? Tocmai am scos din joben două.

Dar de ce ar fi necesară această nouă entitate? Pentru că instituțiile existente demonstrează în fiecare zi nu că joacă un fel de „hoții și vardiștii” cu contrabandiștii, ci joacă un fel de „ hoții și hoții”. Și când le trântești adevărul în față încep să se plângă de lipsă de personal și de bugete tăiate. De parcă i-am pus noi acolo, nu-și găsesc alt serviciu.

Să luăm de pildă ca exemplu traficul și consumul de droguri din România. Produce România droguri? Nu, exceptând niște tentative timide de canabis la solar sau prin dulapuri studențești dotate cu lămpi UV . Păi și ele de unde apar? Păi dacă urmărim sursele deschise (presa), apar trei rețele mari și late. Unele dintre stupefiante vin pe cale apei și trec nestingherite prin vămile portuare. Și distribuția se face pe teritoriul României, iar restul pleacă în vestul Europei. Asta e o rețea. Mai avem două căi rutiere. Una din Balcani, pentru stupefiantele ce vin din Pakistan și Afganistan via Turcia, și una din nord, dinspre Ucraina. Care aduc tot ce vrem sau nu vrem dar se vinde în draci. Cristal, Ecstasy, cocaină, MDMA, heroină. În fiecare zi DIICOT-ul destructurează una sau două rețele. Poliția Rutieră găsește zilnic drogangi care conduc autoturisme pe stradă. În școli am auzit că e jale, fiecare etaj are propriul dealer. Și minorii bagă „grele” din teribilism și ajung să fie adevărate probleme sociale. Minori care se apucă de diferite infracțiuni pentru a face rost de bani de droguri. Și ajung astfel agresori și infractori care pun presiune pe familiile lor. Unii dintre consumatori ajung la psihiatrie cu crize psihotice. Unii, în arest pentru diferite infracțiuni. Unii, în mormânt. Supradoză!

            Avem trei exemple de cum acționează autoritățile la această problemă. Prima, om îmbrăcat în haina legii, vindea droguri în Brașov. Îmbrăcat în polițist, mergea la clienți cu autospeciala de Poliție având droguri în ea în anul de grație 2023. Oameni buni, înțelegem ce scrie aici? Omul cică ar fi fost filat de procurori vreo șase luni până a fost arestat. ȘASE LUNI ÎN CARE A VÂNDUT DROGURI DE MARE RISC!

A doua. La finalul lunii decembrie 2023 liderul Sindicatului EUROPOL demonstra cum prin Portul Constanța nu te întreabă nimeni de sănătate dacă ai pe bordul mașinii un pachet cu ceva praf alb în el. „Cum poți cumpăra un kilogram de cocaină în cel mai bine <păzit> port din Europa”, a scris acesta, alături de pozele doveditoare. În pachet nu era cocaină, era făină, dar acest aspect e irelevant. Relevant e faptul că nu l-a întrebat nimeni, absolut nimic.

A treia ( și cea mai groasă) – vin informații neconfirmate, dar care au ceva credibilitate datorită surselor. Da, exact, surse. Trăiască sursele! Și sursele spun că în unele unități militare colcăie de substanțe stupefiante. Obiceiuri noi, probabil aduse de soldații străini, față de cele împământenite la noi, cum ar fi alcoolul. Și că din ce în ce mai mulți sunt descoperiți prin testele medicale. Pentru că spre deosebire de civilie, unde nu te întreabă nimeni absolut nimic dacă mimezi normalitatea, tu fiind decolat, cu alte cuvinte dacă taci și zbori n-are nimeni treabă cu tine, în mediul militar situația se schimbă. Pentru că, ce ar fi dacă un om antrenat să ucidă are o criză psihotică și vede diverși agresori, ia arma din dotare și începe să execute alți oameni? Informația aceasta conturează un lucru extrem de grav. Și ciorba lor internă care este mult mai condensată decât ciorba noastră civilă, nu e bine să apară în spațiul public. Pentru că ar da o notă extrem de proastă. Dar faptele, dacă sunt adevărate, sunt extrem de grave.

Presa a analizat rutele de trafic de stupefinate – https://www.stiripesurse.ro/reteaua-labirintica-a-traficantilor-de-droguri-si-cosmarul-noilor-opioide_3211643.html .

Mică concluzie. Ce fac autoritățile? Mușamalizează. Tac. Așteaptă. Își asumă cineva de la vamă, oricare ar fi ea, morțile copiilor noștri din cauza drogurilor? Putem să ne imaginăm vreun vameș care se duce la familiile celor care au ajuns prin spitale de psihiatrie cu mințile rătăcite sau în mormânt, cerându-și scuze că nu și-a făcut treaba? Că trebuia și putea să și-o facă? O vedeți pe doamna Florentina Ioanei de la Biroul Vamal de Frontieră Constanța, doamnă bine ancorată în realitatea vămilor vorbind despre situația asta? Nici noi. Că ce nu vedem nu ne afectează și banul trebuie să vină. Mult și negru, dacă se poate, pe spinarea nenorociților! Grav e că se consumă stupefiante în școli. De copiii ajunși în pragul adolescenței.

           Noua entitate (revenind la necesitatea ei), s-ar putea ocupa și de treaba cu uleiul dezvăluită de publicația noastră. Vine uleiul de floare soarelui din Ucraina etichetat cu „Produs în România” sau Republica Moldova, ăla comestibil dar îmbunătățit cu Miglion de n-avem aer. Și ăla de măsline din Turcia, tot așa, botezat la greu de n-are nici 25 la sută ulei de măsline. Și ulei industrial făcut din ulei proaspăt amestecat cu ulei ars, filtrat, botezat, împărtășit și spovedit, etichetat, venit din Turcia via Portul Constanța. Oricum se aude în autobuz că băieții deștepți au și comis o fabrică de ulei comestibil botezat și îmbunătățit chiar în Portul Constanța, sub un pod, în buza canalului Dunăre – Marea Neagră, de unde urmează să bage furtunul în navele de transport și apoi să le dea drumul spre amonte, spre Europa civilizată. Că poate vor și ei ceva cancer, diabet, boli cardiovasculare sau boli autoimune la sticlă. Ieftin și aparent comestibil! Cunosc autoritățile românești treaba asta? Nici măcar nu visează că la umbra podului se va îmbutelia moarte la sticlă. Bine, autoritățile n-au habar de nimic, sunt interesați exact ca oamenii săraci de ce bagă în gură. Și ce trag pe p…..Restul, rămâne așa cum am stabilit cu capra vecinului. Doamne Ajută și loc de muncă sigur, bănos și la stat să fie.

Cum ar fi dacă această nouă entitate ar trece la catastif și ar controla tot ce mișcă în legătură cu asta? N-ar fi un pas făcut către siguranța alimentară? Doar așa ca obiectiv strategic al României.

Tot noua entitate s-ar ocupa și de terminalele GPL-ului vieții, care ne-a mâncat sufletul. Legenda spune că mai nou companiile rusești achiziționează GPL american, îl amestecă cu cel rusesc, întocmesc acte de provenință turcești și hopa, se prezintă cu el numai bun fie în Portul Mangalia, fie Midia, fie Constanța. Ca să fie bine, să nu fie rău. Oricum nava Poseidon, aia cu GPL-ul rusesc cu acte turcești de pomeneam de ea în noiembrie 2024 e programată la descărcare din 31 ianuarie până în 2 februarie 2024 la unul dintre terminale de pe teritoriul României. Și dacă tot o ardem pe Poseidon, și GPL, hai să povestim cum se desfășoară descărcarea de gaz GPL. Vine nava la terminal, bagă ștuțul, clientul zice că-l încarcă direct în vagoane, barje sau camioane și „ pleacă” cu el în Ucraina. Numai că gazul nu mai ajunge în Ucraina, e desfăcut și vândut pe aici, prin România. Fără TVA, taxe, accize, dureri de cap. Cum se numesc firmele care încarcă ce aduce Poseidon. Păi zvonistica spune că ar fi companiile Energo Impex și Gaztron.

Frumos de tot i-ar lua noua entitate. Ca din oală. Ai făcut o mânărie? 10 ani compania, acționarii și administratorii nu mai fac afaceri prin porturile românești. Așa ar fi corect! Contrabanda trebuie oprită în portul Constanța prin orice mijloace legale și responsabilii trebuie destituiți și anchetați. Vorbim deja de foarte mult timp de o agresiune economică efectivă asupra României.

            Frăția Siriană, Frăția Vameșilor, rețele de interese economice și rețelele transfrontaliere sunt atât de puternice încât chiar un șef din corpul de control al primului ministru zboară din funcție imediat după finalizarea unui control la Autoritatea Navală Română.

Luați d-aici povestea – Corpul de control al prim-ministrului a efectuat o acțiune de control la Autoritatea Navală Română, care a vizat perioada 01.01.2020 – 01.01.2023. Raportul de control a fost finalizat la data de 06.12.2023, iar principalele concluzii se găsesc în Sinteza acțiunii de control efectuată la Autoritatea Navală Română. Documentația sintezei a fost publicată spre finele anului 2023, pe portalul Corpului de Control al Primului Ministru.

I-a să vedem cele mai importante descoperiri ale corpului de control – Autorizațiile eliberate de Căpitănia Zonală Constanța în temeiul prevederilor OMT nr. 813/2008 și ale Deciziei nr. 39/27.01.2017 prin care beneficiarii acestora au fost autorizați să desfășoare activități de testări și analize tehnice (conform Cod CAEN 7120) 2 și nu doar inspecțiile în vederea eliberării certificatelor de „Gas free” în terminalele din porturile românești, au fost emise cu încălcarea prevederilor OG nr. 22/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Da? I asă mai vedem – Două societăți au eliberat, fără a avea dreptul, un număr de 1779 de certificate de „Gas free” pentru nave tanc goale care au tranzitat canalele navigabile, încasând contravaloarea tarifelor stabilite pentru aceste operațiuni. În ipoteza în care aceste activități ar fi fost efectuate de reprezentanții ANR, în sarcina cărora exista această atribuție, suma minimă încasată la bugetul ANR ar fi fost în valoare de 355.800 euro, iar valoarea medie ar fi fost de aproximativ 871.710 euro (1779 certificate x 490 euro). Aoleu. Altceva? În perioada 29.04.2021 – 17.09.2022, nava ALEZZI a desfășurat activității de transport persoane în dana neautorizată în cadrul portului Midia, fără acceptul de intrare în port al Administrației Porturilor Maritime Constanța („APMC”), obținând doar permisiunea ANR prin eliberarea Permisul de acostare al navelor cu nr. 981/14.11.2020. Aha. Și una tare acum – Metodologia de autorizare a persoanelor fizice și juridice pentru efectuarea inspecțiilor la bordul navelor aprobată prin Decizia directorului general al ANR nr. 39/27.01.2017, care permitea acestora și efectuarea inspecțiilor pentru eliberarea certificatelor de „Hot work” inclusiv pe căile navigabile, a fost emisă cu încălcarea prevederilor din OG nr. 22/1999, cu modificările și completările ulterioare și ale prevederilor din OMT nr. 813/2008. Cum se traduce asta, ultima. Păi cam așa, vameșii, polițiștii de frontieră și comisionarii vamali care se urcă pe nave ca să efectueze controale când navele ajung în port nu prea au acoperire legală. Pentru că, așa cum a constatat Corpul de Control, nu se respectă legea. Restul le găsiți aici – https://m.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/corpul-de-control-al-prim-ministrului-control-la-anr-iata-ce-nereguli-au-fost-gasite-mai-multe-vizeaza-nava-alezzi-841186.html.

Acum, noi știm că Portul Constanța e șvaițer, dar între timp a dispărut de tot cașcavalul și a rămas doar gaura. Revenim cu gaura.

Silviu Barbu, șeful Corpului de Control al primului-ministru a fost destituit la începutul lunii pe motiv de rezultate ale controlului efectuat la Steaua. Gurile rele spun că lui Silviu Barbu i s-a tras de la controlul de la Autoritatea Navală. L-au pus bine băieții. Bine de tot.

Dar să revenim la gaură. Orice companie care face transport maritim și are diferite încărcături, se prezintă frumos la Portul Constanța, bate în ușă și zice că venit la descărcat. Depune documentele, inclusiv faptul că are închiriat spațiu de depozitare, descarcă și pleacă. Cel care primește marfa respectivă se duce și declară că marfa este în tranzit și nu este destinată pieței din România. Asta înseamnă că încarcă și pleacă din România, nefiindu-i impuse TVA și accize ( de la caz la caz). Numai că odată ieșită marfa pe poarta portului, se schimbă schimbarea și marfa este scoasă la vânzare în România. Și cu TVA, taxe vamale și accize mai vedem noi.  Asta am descris-o cât mai pe scurt și pe un limbaj normal. A doua oară în același text. Fără navlu, stalii, contrastalii și alte cuvinte de genul. Până se sesizează instituțiile că unde-i marfa scoate-i ochii, compania importatoare nici nu mai există, a devenit fantomă, și administrator e vreunul internat la balamuc sau vreun homeless care râcâie prin gunoaie. Cam cum se întâmplă și în Cehia.

Acum, dacă ar exista o entitate, care să-i călărească bine de tot, nu leșinații noștri după bani, lucrurile ar fi mai ok, am deține controlul asupra bunurilor ce intră în țară și pe care le consumăm.

Și acum, la final, să fixăm cireașa pe tort. O sursă externă din cadrul serviciilor de informații ( băiatul care mătură trotuarul din fața instituției) ne-a transmis sub imperiul anonimatului cel mai negru posibil următoarele – cică acum câteva zile s-a dat strângerea la Galați. Unde plouă cu cârnați. Ca să se împartă cârnatul cu uleiul ăla bun de contrabandă. Cică agenții de teren puși pe supravegherea unora și altora au constatat că fac aparatele de ascultat interferențe și au realizat doar mai târziu că s-a dat strângerea la șmecheri. Și cum în România nu ești șmecher dacă ești „documentat”, era plin de oameni care documentau. Și șmecherii erau și din ăia plătiți de stat, cu mulți epoleți la purtător și ăia plătiți din privat. Acum, băiatul ăsta se jură că erau numai șefi și șefuți, numai unul și unul, din zona Galați. De pe la naiba să-i ia că sunt mulți de tot. Și că acolo în locul în care s-a dat strângerea, s-a strigat și DARUL. Dar nu de dat, ci de luat. Chipurile, uleiul ăla contrafăcut, și ăla comestibil și ăla industrial, ar cam fi depozitat prin țară și ar cam mișuna spre consumatori. Și cei care-l comercializează vor liniște și conlucrare din partea autorităților. Un pic de ajutor prin închiderea ochilor și orientarea capului în altă parte. Și ca să fie treaba curată și frățească, și să alunece fără interferențe din partea autorităților, se împarte DARUL ca să ajungă la toată lumea. Numai că acolo nu s-au prea înțeles la DAR și au început DARUL cu STRIGARE. După care au trecut la DARUL cu ÎNJURĂTURI. Că eu vreau atât, că eu vreau atât, că eu sunt mai mare în grad, ba stai că eu sunt mai bătrân. Acum, din cauza zarvei, nu știm exact cum s-a terminat nunta. Care a DAT și care a LUAT. Posibil să se fi întâmplat. Na, acum , dacă minte sursa externă, mințim și noi. În schimb ne place povestea.

Poate ce am descris mai sus e o piesă de teatru sau un stand-up comedy.

Dacă ar fi existat o entitate ca aceea descrisă la începutul articolului, cetățenii strânși la Galați își vedeau de viețile lor, că nu mai aveau ce cârnat să împartă. La fel și cei care „documentau” întâlnirea.

Doamna de la magazinul de pâine ne-a rugat să-i transmite călduroase salutări Generalului SIE Stoica pe care nu-l cunoaștem, dar dacă ne-a rugat doamna, nu putem să o refuzăm. Și îi mai transmitem același salutări și colegei dânsului, care zice lumea că pretinde a fi agent acoperit al SRI ( hihihi), Florentina Ioanei.

 

#InformațiaBrașovului

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *