Vorbim cumva de reorganizarea internă a serviciilor de informații din România? Cu siguranță

Scurt istoric – Securitatea lui Ceaușescu a făcut pui/ Frățiile arabe acuzate de evaziune fiscală și spălare de bani numai în România în sumă de 15 – 20 de miliarde de euro anual/ Coldea – Băsescu, o relație profitabilă bazată pe șantaj?/ Operațiunea „Bani pentru partid” – cine a câștigat, cine a pierdut, cine așantajat, cine a ascuns informații/ Urmează curățarea serviciilor de informații, Vamă și ANAF. Termen? Toamna lui 2024/ Se vor unifica SRI și DIPI (fostă UM 0215) pentru a naște Comunitatea de Informații/ Va primi Direcția Generală de Informații a Armatei prerogative extinse pentru starea de război?

               Preambul – Redacția Informația Brașovului și colaboratorii acesteia sunt siderați de atacurile exagerate ale unor ,,foști” care prin perorațiile lor, adesea inconștiente, îl ataca public pe Generalul – Locotenent Florian Coldea lăsându-l în contextul de fost ofițer de informații. Aceste atacuri duc indirect spre miile de ofițeri de informații patrioți și onești și denigrează serviciile de informații. Dinamitarea serviciilor acestor instituții în regim de „prime time” constituie o acțiune gravă de decredibilizare cu care noi nu suntem de acord

În România presa are locul ei în ceea ce însemnă avertizori publici de integritate. Exact ca într-un stat normal, democratic, consolidat în jurul unor principii clare, imuabile. Presa, deși în România marile trusturi aparțin unor personaje interesate mai degrabă să facă profit sau să facă jocurile politice ale unora sau altora decât să pună umărul la evoluția socială, uneori are scăpări mai mult decât permise. Asta dacă e cu adevărat independentă și urmărește informarea corectă a publicului și dacă are oameni cu suficientă capacitate de analiză și sinteză pentru a pune cap la cap fapte, locuri, împrejurări, oameni, interese.

               Povestea ce urmează are darul de a lansa un nod în gât tuturor celor care își imaginează că prin îngrădirea drepturilor, prin polarizare socială și prin ascunderea de ochii publicului a adevărului, vor obține atât putere cât și bani. Cu scopul de a-și marginaliza și ostraciza semenul, de a-l îndrepta pe pista false, interzicându-i dreptul la libertate. Pentru că fundamental, despre asta vorbim. Despre LIBERTATE.

               Securitatea lui Ceaușescu a făcut pui

               Pe scurt, securitatea lui Ceaușescu a realizat la finalul anilor 70 ai secolului trecut faptul că e bine să formeze rețele de agenți recrutați din țările arabe care să funcționeze în România, în Occident și în țările lor de proveniență. Și a adus studenți arabi pentru a-i specializa în diferite domenii – medicină, inginerie, economie, urmând apoi să-i recruteze în slujba securității. Aceștia, școliți în România, aveau mai mare trecere decât cei școliți în Rusia de KGB pentru că la începutul anii 80 era cunoscută tendința lui Ceaușescu de depărtare de Moscova și apropiere de occident. În plus, nu se aștepta nimeni de la o țară de undeva din estul Europei, viciată de un sistem absolut inuman, cu o populație mică, să aibă un sistem de securitate atât de bine pus la punct și ambiții de stat dezvoltat cu tendințe expansioniste.

               Nici măcar CIA, pusă în gardă de generalul Pacepa, cel care a dezertat la finalul anilor 70 și nici KGB-ul n-au crezut că securitatea lui Ceaușescu este capabilă să extindă un șir atât de lung și de numeros de rețele de spionaj folosind studenți arabi.

               Securitatea a recrutat majoritatea studenților arabi veniți la studii, mulți dintre ei sirieni și palestinieni, dar și libanezi, egipteni, turci și irakieni. Aceștia aveau datoria, în timpul studenției să informeze securitatea atât despre colegi de școală cât și despre conaționali, dânduli-se voie să facă comerț cu bunuri restricționate la import în România. Și vorbim aici de țigări străine, ness, cafea boabe sau măcinată, anticoncepționale, jeanși, reviste occidentale, gumă de mestecat, săpun, parfumuri, dulciuri. În tot acest timp securitatea strângea dovezi pentru compromiterea lor. Cum ar fi delațiunile contra conaționalilor sau membrilor familiei veniți în România, acte sexuale incestuoase sau homosexuale, infracțiuni, consum de substanțe psihotrope sau tentative de recrutare din partea altor servicii. Aceștia, în mare lor majoritate, participau și la cursuri de instruire în terorism și sabotaj.

               Și asta pentru că securitatea, ca aparat represiv, trebuia să aibă o unealtă de șantaj împotriva celor care, racolați fiind, nu executau ordinele ei.

               Aceste informații există și în ziua de astăzi, vizează unele personalități proeminente ale business-ului autohton și sunt folosite de aripa din serviciile române de informații ce derivă din vechea securitate. Un fel de serviciu de informații paralel.

               După schimbarea de paradigmă din 89, securitatea care până atunci strângea materiale de compromitere și informații, i-a pus la treabă pe studenții recrutați, ajunși între timp absolvenți ce s-au stabilit pe aici. Într-o legislație economică laxă, pe fondul unei debandade absolut generalizate și a unei sărăcii crunte, securitatea deschidea companie după companie de import export pe numele agenților de origine arabă, facilitându-le drumul spre profit. Dar profiturile nu erau pentru Statul Român, erau pentru propriile buzunare. Mai pe larg puteți citi aici –  Noua elită a afacerilor – de la nomeclatură la oligarhie .

               Aceste veritabile grupuri infracționale, sprijinite de securitatea acum transformată în altceva, executau operațiuni de evaziune fiscală, contrabandă și spălare de bani. O informație „scăpată” acum câțiva ani punea în dreptul frățiilor arabe din România suma de 15 – 20 de miliarde de euro anual ca evaziune fiscală, aproape jumătate din sumele cuvenite statului.

               Asta ca să înțelegem DE CE n-avem spitale, autostrăzi, școli.

               Nume ca Omar Hayssam, un privilegiat al deplasărilor în străinătate ale delegațiilor de stat de la Cotroceni și de la Palatul Victoria, Akram Shaideh, Chadi Bahir, Mahmoud Ahmed Mahamed Elbatrik, Ahmed Elsayed Mohamed Radi, Yuksek Cedat figurează în sute de dosare de evaziune fiscală, contrabandă, trafic de persoane, trafic de droguri, șantaj, camătă, toate aceste infracțiuni făcute la umbra serviciilor de informații și a autorităților.

               În timp, s-au petrecut trei lucruri. Primul, foarte mulți dintre acești agenți au fost recrutați și de serviciile de informații din țările natale și din Rusia. Al doilea, au devenit extrem de bogați, genul acesta de infracționalitate cu „încuviințare” fiind extrem de profitabil atât pentru angajatori (fosta securitate) cât și pentru ei, ca direct implicați. Al treilea, banii rezultați din afacerile ilegale ale „frățiilor arabe” au luat calea sponsorizării teroriștilor din Orientul Mijlociu. Și calea cumpărării de influență.

               Sunt demonstrate legăturile dintre „frățiile arabe” din România și rețelele de terorism  – conform Rise Project – „Mohamad Al Dulaimi…sub identitatea sa reală sau folosind identități fictive și prin intermediul a patru societăți comerciale, special constituite în acest scop, a înlesnit intrarea/ieșirea în/ din România ți prelungirea dreptului de ședere în țară a unui număr de cinci cetățeni irakieni, avînd cunoștință de împrejurarea că aceștia au sprijinit/săvârșit acte de terorism în favoarea organizației teroriste Al Qaeda în Irak” –   link aici .

               În ceea ce privește cumpărarea de influență, „frățiile arabe” au făcut tot posibilul să infiltreze la cel mai înalt nivel factorul politic. Omar Haysam era un privilegiat al deplasărilor în străinătate ale delegațiilor de stat de la Cotroceni și de la Palatul Victoria. Asta însemnând și faptul că era bine înșurubat la vârful statului. Că doar, nu-i așa, cine naiba să se ia de tine, afacerile și prietenii tăi când ai ușile deschise la Palatele Cotroceni și Victoria.

               Coldea? Un personaj sinistru care făcea și desfăcea totul prin România din postura de Șef Interimar la SRI

               Florian Coldea n-a fost niciodată simpatic, nimănui – în afara fostului președinte Băsescu, admirator al cinismului generalului SRI și al ”sintezelor” sale rostite cu umor negru, pe marginea condamnării unor oameni la închisoare: întâmplător sau nu, rivalii președintelui în funcție. Florian Coldea s-a înconjurat de mister, sau mai degrabă a fost înconjurat de acesta, pentru că mai nimeni n-a știut de unde vine și cum ne-am trezit cu el, cu un om cu o asemenea putere concentrată în mâinile sale. Din acest mister, s-au iscat și nenumărate teorii ale conspirației, care l-au înzestrat cu o și mai mare putere, de astă dată informală, sădită în mentalul colectiv. Pentru că, după ce a fost ”retras” din funcție și trecut în rezervă, aura aceasta de mister a adus o clientelă bogată firmei sale de ”consultanță”, în care și-a continuat de fapt activitatea de general SRI, părinte al ”binomului” pe care l-a (pro)creat cu Laura Condruța Kovesi, între serviciile secrete și justiție, născând un monstru care a nenorocit destine, pe altarul puterii regimului Băsescu. Atunci a și fost Coldea atotputernic: se știa că e ”omul din umbra puterii”, că face și desface în politică, poate urmări pe oricine când vrea, manipulează ziariști și politicieni, are partide în buzunarul de la piept și bagă la pușcărie oamenii când au el sau președintele lui chef.” – restul review-ului prost în citiți aici – Cotidianul.ro .

Și dacă tot am vorbit despre Băsescu – Coldea, este de notorietate și faptul că Omar Haysam înainte să fie înhățat pentru răpirea jurnaliștilor, răpire la care, în calitate de agent de informații, a acționat și Coldea, s-a ocupat de operațiunea „Bani pentru partid”. Ca de la agent la agent, în legătura cu Băsescu, se pare că Haysam a desfăcut larg baierele pungii „frăției arabe” pe care a reușit să o convingă să investească în campania lui Băsescu din 2004, garantând liniște și neimplicare din partea autorităților în ceea ce privește toate afacerile „frăției arabe”.

Apoi, după răpire, Coldea a preluat „frâiele” României, controlând cu un cinism feroce tot ceea ce mișca în țara asta. De o săptămână auzim pe toate canalele posibile cum a făcut și de ce a făcut ASTA. Nu din patriotism și dragoste de neam și țară, ci pentru că suferă de boala puterii. Nelimitate.

Există o informație, e drept, neconfirmată dar care are parfum de veridicitate. Se pare că însuși Coldea a „ținut bine” de dosarele lui Băsescu, înțelegând pe de-o parte să nu-l informeze despre implicarea lui Mircea Băsescu, fratele lui Traian Băsescu în diverse afaceri cu iz penal din cauza cărora a ajuns la penitenciar și pe de altă parte să-l șantajeze pe același Băsescu cu dosarul de informator al Securității și cu afacerile „Bani pentru partid”.

Apoi Coldea a dispărut din peisaj, dar niciodată din „business” și „frăția arabă” prosperă. Acum are vise „umede” cu porturi și porții serioase din infrastructura strategică a României. Și se pare că nimeni nu-i oprește. 

               Una dintre poveștile de groază în care sunt implicate mai multe personaje din preajma serviciilor și evident „frăția arabă” sună cam așa (vă rugăm să aveți răbdare și să parcurgeți textul până la final).

               Pe adresa unor instituții ale Statului Român este trimisă o informare care a ajuns și la noi la redacție. Din ea, parafrazăm câteva fragmente, dat fiind faptul că există o anchetă în derulare (sau cel puțin așa am înțeles noi), pentru a clarifica speța și pentru a o pune în legătură cu alte personaje, fapte și împrejurări care conturează o narațiune căreia, acum, instituțiile Statului vor să-i dea de capăt.

               În jurul companiei OCTOGON GAS & LOGISTICS SRL, care are un punct de lucru în Portul Maritim Midia Năvodari, Dana 9, au fost declanșate o serie de acțiuni/ anchete având în vedere următoarele aspecte, printre care: suspiciuni de constituire de grup infracțional organizat cu scopul de preluare a acestei companii de către entități străine cu personalitate juridică care au în componență acționariat compus din cetățeni ucraineni, ruși, moldoveni și turci, suspiciuni de constituire de grup infracțional organizat în jurul acestei companii cu scopul de eludare a plății taxelor cuvenite Statului Român și suspiciuni de constituire de grup infracțional organizat cu scopul de contrabandă cu produse supuse embargoului conform directivelor europene în vigoare.

Autoritățile statului care desfășoară cercetări au fost informate despre faptul că, cităm – „… există o suspiciune rezonabilă având în vedere cuantumul datoriilor și vechimea loc, că această companie evită achitarea taxelor datorate Statului Român, fapt care nu a dus la suspendarea activității, sechestru asigurator sau executarea creanțelor de către instituțiile Statului Român cu rol de prevenire și combatere a infracțiunilor economice.”

Mai departe. Compania OCTOGON GAS & LOGISTICS SRL „a construit în perioada 2008 – 2011, în zona în Portul Maritim Midia Năvodari, Dana 9, construcții cu destinație hidrotehnice destinate acostării navelor, construcții care ulterior NU au fost transmise în proprietatea Statului Român. (…)  construcția respectivă a fost înscrisă în Cartea Funciară având ca proprietar pe OCTOGON GAS & LOGISTICS SRL (…) Ulterior această construcție a fost depusă ca garanție ipotecară în favoarea Băncii Transilvania, și în urma neplății creditului aferent, această construcție e posibil să intre în patrimoniul Băncii Transilvania sau să fie obiectul unei licitații sau vânzări directe.”

Compania sus menționată este acuzată și de „încasarea în mod nelegal de așa numite „ taxe de cheu” navelor care au acostat la cheul construit de OCTOGON GAS & LOGISTICS SRL, de către compania proprietară. Menționăm faptul că în conformitate cu legislația actuală, aceste probabile încasări ale „taxei de cheu” ar fi datorate Statului Român, entitate păgubită cu posibilă rea intenție de încasarea acestor drepturi. (…)Mai menționăm faptul că (…) pentru construcția cu destinații hidrotehnice destinate acostării navelor, aflată după construire în proprietatea OCTOGON GAS & LOGISTICS SRL, localizată la Dana 9 din zona Portului Maritim Midia, nu au fost întocmit „Proces verbal de grănițuire”. Menționăm acest aspect deoarece unul dintre terenurile cu care se învecinează terminalul GPL al OCTOGON GAS & LOGISTICS SRL se învecinează cu un teren care aparține Ministerului Apărării Naționale, în speță, Poligonul Complex de Trageri de la Capu Midia.(…) Mai mult, din cercetările efectuate de noi, în arhiva Primăriei Năvodari NU se regăsește procesul verbal de recepție al construcției de mai sus ce ar fi trebuit întocmit la finalizarea lucrării, proces verbal ce ar fi trebuit dispus prin Ordin de Primar al UAT Năvodari. Tot la acest capitol facem referire și la faptul că din cercetările efectuate de noi, nu există în formă legală nici acordul vecinilor, recte Primăria Năvodari, Poligonul Complex de Trageri de la Capu Midia, ce trebuia trecut în Cartea Funciară, precum și la faptul că Banca Transilvania nu deține un acord de ipotecare a construcției hidrotehnice destinate acostării navelor proprietatea OCTOGON GAS & LOGISTICS SRL, emis de Autoritatea Navală Română.”

            Finalul informării?„(…) se încearcă înstrăinarea patrimoniul OCTOGON GAS & LOGISTICS SRL, către o entitate străină, posibil o companie OFFSHORE fără avizele și autorizările solicitate de legislația din România, respectiv fără acordul Consiliului Concurenței și fără avizul Comisiei de Evaluare a Investițiilor Străine conform Legii 21/1996 și OUG 46/2022.”

Pe scurt?

           Compania respectivă a aparținut lui Corneliu Idu, decedat la începutul anului 2020. În perioada în care Traian Băsescu, fostul Președinte al Românaiei, a fost numit reprezentant al agenției Navrom la Anvers, 14 aprilie 1988 – 5 mai 1989, șeful său direct în țară era chiar Corneliu Idu – din funcția de director general al companiei Navrom. La nivelul anului 2009, se pare că la rugămintea lui Băsescu, Idu a ipotecat construcția ilegală (conform informării de mai sus), în favoarea Băncii Transilvania. Bancă care i-a oferit credit pe construcția respectivă, bani ce, conform unor surse, au intrat în campania lui Băsescu din 2009. Aceleași surse ne-au confirmat faptul că Generalul Coldea ar fi intermediat acest credit punând presiune pe „Grupul de la Cluj”, grup care, la rândul lui a „garantat” în fața reprezentanților băncii, fiind ajutați și de o companie mare de audit care a auditat compania care a solicitat creditul și care a garantat că imobilul respectiv e „lacrimă”. Oare cum s-a făcut raportul respectiv?

         Banii nu au mai fost returnați niciodată, drept urmare, se pare că (conform informării de mai sus), banca are în portofoliu un imobil care practic, din punct de vedere legal, nu există.

         Dar povestea nu se oprește aici. Se pare că Nawaf Salameh, președintele Grupului „Alexandrion” este interesat să achiziționeze acest terminal din portofoliul băncii. Oare de ce dorește acest personaj să facă această achiziție, având în vedere faptul că pentru acest gen de afacere (Terminal GPL), nu are clienți și nu are experiență. Oare pregătește ceva? Deoarece este extrem de suspectă relația pe care o are cu Familia Daoud din Liban, respectiv este asociat cu aceasta într-o companie din Cipru, denumită NSSGI Management LTD. Familie Daoud asupra căreia planează suspiciuni de finanțare a unor acte teroriste.

        A fost Nawaf cumva în mapa lui Coldea pe timpul când acesta tăia și spânzura prin România și se ocupa și de ANTITERORISM, pentru suspiciuni indirecte de relații cu posibili finanțatori ai terorismului?

       Și ar mai fi o întrebare. Cum justifică în fața acționarilor respectiva bancă faptul că are în portofoliu imobile cu situație legală incertă pe care posibil să nu le poată înstrăina legal: Oare CEO-ul băncii cum se justifică? Oare ce le spune? Ar fi interesant de aflat.

      Nu este interesantă mai nou apetența unor cetățeni cu nume arabe pentru ceea ce înseamnă infrastructură strategică? Sau pentru investiții masive în sectorul energetic? Sau în controlul porturilor maritime ale României?

Să concluzionăm?

        „Frățiile arabe” au un viitor strălucit în România atâta timp cât serviciile de informații, autoritățile statului și factorul politic nu iau nici o măsură. Ele, „frățiile”, au reușit să paraziteze Statul Român și să jefuiască fiecare cetățean din această țară. Mai mult, sunt implicate în finanțarea factorului infracțional cu accente internaționale – contrabandă, trafic de droguri și de armament, presiuni pe anumite paliere economice, corupție la cel mai înalt nivel, rețele de evaziune fiscală cu consecințe deosebit de grave. La care adăugăm și posibilitatea de finanțare a terorismului.

          Din fericire ajutorul pentru Statul Român vine din partea partenerului strategic american. Care, în dorința lui de a-și securiza investițiile în România și văzând faptul că noi, ca stat, nu suntem în stare să ne facem singuri curat în ogradă, ne fac ei curat.

          Ținta – curățarea serviciilor de informații, Vamă și ANAF. Termen? Toamna lui 2024.

             Primele capete din serviciile de informații au început să cadă. Sau să se pensioneze. Numai săptămâna trecută, odată cu vizita lui Coldea la DNA, pensionarii din România s-au trezit cu un nou pensionar de numai 48 de anișori, în persoana Generalului – locotenent Cristian Bizadea de la Direcția Generală de Contraspionaj a SRI, fost șef al Cabinetului Directorului SRI. Și se aude că urmează și alții.

             Este clar faptul că Serviciul Român de Informații trebuie reformat. Și va fi reformat. Despre Serviciul de Informații Externe nu se aude nimic și asta însemnă că acolo lucrurile merg bine.

            Cloaca filo-rusă de șantajiști trebuie scoasă din serviciile de informații din România.

             Semnalul a fost dat pe toată linia. „Băieți, ori vă reveniți, ori vă pensionăm. Sau vă trecem frumos în rezervă”.

             Acest aviz este valabil și pentru Vamă și pentru ANAF. Care brusc au intrat în priză! Și pentru alte instituții de forță care și ele, ca la un semn, fac percheziții, rețineri.

         „Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Constanța au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore, începând cu data 31 mai 2024, a unui inculpat, cetățean ucrainean, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, în formă continuată.” – Replicaonline.ro

Sau

        „Poliţiştii şi procurorii continuă miercuri operațiunea “Jupiter” și desfășoară 32 de acțiuni pentru punerea în aplicare a 169 de mandate de percheziție și 75 de mandate de aducere în cauze de complexitate ridicată. Perchezițiile au loc în București şi în mai multe judeţe, în dosare de evaziune fiscală, contrabandă, înşelăciune, bancruta frauduloasă, obţinere ilegală de fonduri, delapidare, fals, furt calificat, infracţiuni de mediu și corupţie.”Digi24

               Se poate? Se poate! E bine? Sperăm să fie și mai bine!

               Le mai dăm un pont celor de la „butoane”. N-ar strica o naționalizare a obiectivelor strategice, ca de exemplu terminalele GPL din porturile maritime și concesionarea lor. Am rezolva multe lucruri așa, fără să stăm cu îndoiala în sân în timp ce ne plângem de Consiliul Concurenței și de Comisia de Evaluare a Investițiilor Străine.

               Și o rotire a conducerilor teritoriale ale ANAF și ale Vămilor din România.

               Se poate? Se poate!

#InformațiaBrașovului

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *